Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-12, 18:57   #1
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4697
Standard

Boost


Är detta ett skämt......eller? Lotto och trav på en och samma kupong,kom man på denna briljanta ide på en fyllekonferens? Är helt tom....hur i helvete tror man att detta ska locka mer spelare till travet............men det kanske inte var syftet.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 19:11   #2
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Är väl fransosernas Quinte(?) med lottnummer som är förebild.

Känns som att syftet är att lyfta system på runt 250 kr till 300 + 30 kr då de flesta förstår att man betalar för mycket för lotteffekten när man spelar för mindre än 300 kr...

Vet inte om min överslagsberäkning är korrekt men får det till knappa (teoretiskt snitt) 60% åter på lottpengarna vid ett långvarigt beroende och optimala insatser, och ser att fegeriet med 10x på 7 rätt har sina orsaker, inte bara jackpot etc.

ATG kommer göra pengar på att system under 300 kr betalar Boost samt allehanda infrusna potter samt att de skickliga spelarna sänker utdelningar och kanske mer sällsynt spelar med Boost.

Edit:
Dessutom har de väl en klausul om maximal utbetalning på Boost, gäller den kollektivet?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 19:16.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 19:22   #3
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är frivilligt att spela. Och ja, det kommer locka nya spelare till travet, drömmarna som vill bli ekonomiskt oberoende kommer hänga på.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 19:29   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Alla kunskapsspelare lirar reducerade system idag . Då går det inte vara med på boost. Det är som andymart skriver spelarna som liar marematiska system för några hundra med drömmen om storvinsten detta lotteri vänder sig till och även om chansen är obefintlig så kommer säkert detta dra in pengar till sporten, för så länge det finns en teoretisk chans att vinna 100 mkr så kommer många ta den.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 19:48   #5
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 111
Sharp$: 3896
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Alla kunskapsspelare lirar reducerade system idag . Då går det inte vara med på boost. Det är som andymart skriver spelarna som liar marematiska system för några hundra med drömmen om storvinsten detta lotteri vänder sig till och även om chansen är obefintlig så kommer säkert detta dra in pengar till sporten, för så länge det finns en teoretisk chans att vinna 100 mkr så kommer många ta den.
Med all respekt Olle men att alla kunskapsspelare spelar reducerat är nog en smärre överdrift. Vet inte var du fått det från och hur du definierar en kunskapsspelare men jag är iaf inte en okunskapsspelare men spelar i princip aldrig reducerat. I min bekantskapskrets och även i min närmaste vänkrets finns spelare som i alla sammanhang kan kallas kunskapsspelare, ingen av dem spelar reducerat men drar ändå in storvinster då och då. Möjligen skulle de dra in mer om de körde reducerat men det har jag inte undersökt än. Oavsett kan nog ingen slå dem på fingrarna vad gäller kunskap.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 19:56   #6
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag gissar att det kommer liras boost för ca. 4 Millar varje omgång.
Tror rätt många Harry lirare kliver in, och någon % av de andra också.
Snart vet vi ...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:07   #7
Banned
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 2
Sharp$: 10
Standard

ATG verkar försöka få över lottospelare.

Först genom VR och nu via Boost!
Boost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:07   #8
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

>> Bonbon

Du behöver inte svara, men bor du i London mestadels?

Edit, nej nu förväxlar jag nog... men tror jag kom på nu vem du är, du har varit med på forumen minst 15 år...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 20:12.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:08   #9
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boost Visa inlägg
ATG verkar försöka få över lottospelare.

Först genom VR och nu via Boost!
Även om mina tankar inte är skyhöga om ATG har de säkert kikat en del på den franska motsvarigheten och dragit slutsatser och satt upp mål. Vad avsikten är vågar jag mig inte in på att gissa mer än i tidigare inlägg.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:09   #10
Banned
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 2
Sharp$: 10
Standard

Kunskaps spelare behöver inte spela reducerat. De som spelar reducerat är inga kunskapsspelare och litar mera på lotto
Boost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:12   #11
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2451

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Chansen att få in sitt boost nr är 1 på 999.
Så spelar man boost varje v75a så kanske man kan ha tur att pricka rätt efter ca 10år. (10 år = 520 omg av boost spel = Hälften utav din chans på 999).
Men det kan ju bli vinst första veckan.... men även efter 20 år. Kanske aldrig.
Chansen är alla fall så jäkla liten. Sen för att kosta på 3+ kr på ett litet system?
Nej man känar mer pängar på att lägga dom där 30kr på att fylla ut med en till häst i något lopp i längden!
Så boost kommer då inte vara något för mig.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:15   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag gissar att det kommer liras boost för ca. 4 Millar varje omgång.
Tror rätt många Harry lirare kliver in, och någon % av de andra också.
Snart vet vi ...
Första omgången blir det nog ordentlig Boost, vad snittet hamnar på när nyhetens behag släppt är väl svårt att gissa !?

Citat:
Ursprungligen postat av Boost Visa inlägg
Kunskaps spelare behöver inte spela reducerat. De som spelar reducerat är inga kunskapsspelare och litar mera på lotto
Även du generaliserar, min vän.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 20:16.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:28   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Med all respekt Olle men att alla kunskapsspelare spelar reducerat är nog en smärre överdrift. Vet inte var du fått det från och hur du definierar en kunskapsspelare men jag är iaf inte en okunskapsspelare men spelar i princip aldrig reducerat. I min bekantskapskrets och även i min närmaste vänkrets finns spelare som i alla sammanhang kan kallas kunskapsspelare, ingen av dem spelar reducerat men drar ändå in storvinster då och då. Möjligen skulle de dra in mer om de körde reducerat men det har jag inte undersökt än. Oavsett kan nog ingen slå dem på fingrarna vad gäller kunskap.
Kunskapsspelare är dom som är insatta i trav och spel och som lägger väldigt mycket tid på att läsa på. Att dessa kunniga spelare alltid skulle komma fram till att alla hästar alltid i garderingslopp är värda att betala exakt lika mycket för är för mig obegripligt när det finns grymt bra och lättanvända redigeringsprogram. Då utnyttjar man verkligen inte sina kunskaper och all tid man lägger ner på ett optimalt sätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), Zniper (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:32   #14
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Alla kunskapsspelare lirar reducerade system idag . Då går det inte vara med på boost. Det är som andymart skriver spelarna som liar marematiska system för några hundra med drömmen om storvinsten detta lotteri vänder sig till och även om chansen är obefintlig så kommer säkert detta dra in pengar till sporten, för så länge det finns en teoretisk chans att vinna 100 mkr så kommer många ta den.
Dom som spelar reducerade system är i STOR minoritet olle.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:37   #15
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boost Visa inlägg
ATG verkar försöka få över lottospelare.

Först genom VR och nu via Boost!
Kan man Boosta ihop med VR lir?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+3)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td